mandag, januar 07, 2008

Opgave 1 :-)



Så skal vi igang med den 1. udfordring !!

Jeg er så glad for at så mange har haft lyst til at være med og håber at I alle må have det sjovt med opgaverne og føle at I bliver udfordret på kreativiteten.

Allerførste opgave lyder således - alle 3 dele skal opfyldes:

Emne: Mødet med en kendt person eller en person du beundrer (idol)

Materiale: Jeg vil se massere af glitter/folie/bling !!

Bonus: Scraplift et LO du kan lide fra en andens blog + referer hvor det kan findes.

LO'et må ikke tidligere have været vist frem eller brugt til anden konkurrence.

Opgaven skal indsendes senest 14/1 kl. 12.00 til multiscrap@hobby.dk

Alle der sender opgaver ind må være indforstået med at deres opgaver vises frem på nettet så de andre kan se dem og der kan stemmes på dem.

Alle deltagere modtager 10 point for deltagelse og vinderen får 20 point ekstra.

Tirsdag d. 15/1 vil jeg her på bloggen lægge et link til hvor I kan se alle de indsendte bidrag - her vil også stå betingelserne for at stemme.




Her er mit eget LO - lavet ud fra udfordringen - jeg har scrapliftet et LO af Celine Navarro - det kan I se på hendes blog under d. 27 december 2007 :
http://thegreenfrogstudio.typepad.com/
Hun er en super sej fransk scrap queen !!

49 kommentarer:

Anonym sagde ...

fed 1. opgave !! og sejt du har mødt Elsie !!! Men jeg skal lige have forstået det rigtigt, skal det være et billede hvor man er sammen med sit idol, eller bare beskrive og sætte billede ind af sit idol ?

MULTISCRAP sagde ...

Hej Marie,

Det kan være endten eller - et billede med dig og dit idol eller et billede af dit idol alene !

Anne Bente sagde ...

Må det bare være en person man beundrer man er sammen med???, for jeg har ikke mødt kendte og fået taget billeder med???

Anne Bente sagde ...

og der fik jeg også svar hehe :)

Majer sagde ...

Super skøn opgave. Der skal jeg nok blive sat på opgave!! Er ikke sådan rigtig til bling-bling og glitter, så jeg skal da vist også have shoppet lidt. Men jeg er klar!! Den skal bare have fuld skrue ;-)

Anonym sagde ...

Var ska man skicka sitt bidrag?

Anonym sagde ...

Glömde fråga...måste det vara MIN idol eller går det bra att scrappa till exempel om min dotters idol?

Kirsten Gro sagde ...

AUGH! DET er noget af en opgave for de små grå :-)

Anonym sagde ...

Ok, gonna write this in english...so with the risk of sounding stupid, I'm swedish and not really great at understanding danish. One reason that I joined this challenge is so that I can improve my understanding of danish. Now, here's to my question, what does Mødet mean? Can you give me the english word for it (or swedish if you know it)? :) I hope it's ok if I ask about danish words sometimes cause I would really like to improve!

MH72 sagde ...

Hej Iben, der var noget af en udfordring :-)
Lige et opklarende spørgsmål: Du skriver "...ELLER EN PERSON DU BEUNDRER (IDOL)".
Betyder det at layotet godt må handle om en ikke-kendt person??? Så det kunne f.eks. være en veninde det omhandler???

Peggy-Sue sagde ...

jeg troede jeg var den eneste der ikke fattede det:)
For ens idol kan jo evt godt være ens bedstemor/far?

MULTISCRAP sagde ...

Lidt forklaring til de stillede spørgsmål:

Det behøver ikke at være en kendt person - du behøver ikke at være med på billedet, men må gerne være det og det SKAL være en person DU ser op til.

Heres the challenge in english:

a) Subject: Meeting with a famous person or a person you admire.

b) I wanna see lots of glitter, bling etc.

c) Scraplift a LO you like from another persons blog and make a reference to that when you enter your LO.

Alle LOs skal sendes til multiscrap@hobby.dk

All LOs must be admitted to multiscrap@hobby.dk

Der er ingen dumme spørgsmål - så bare spørg løs. Det er vigtigt at alle føler de forstår opgaven rigtigt.

Stinne sagde ...

Fed opgave - svær så der skal tænkes!!!

Hold på vandet sagde ...

jeg vil også være med i spørgerunden: Skal det LO man bruger være fra en andens blog, eller må man evt. bruge scrap-blade som inspiration?

MULTISCRAP sagde ...

Hej Louise,

Som der står: "Bonus: Scraplift et LO du kan lide fra en andens blog + referer hvor det kan findes."

Det skal altså være fra en blog - dette har jeg valgt fordi, så har alle en god grund til at snuse rundt og se alle de flotte LO's der bliver postet rundt omkring. Du vælger selv om det skal være en dansk eller udenlandsk blog.

+ når din udfordring skal sendes ind skal du huske at referere til hvilket LO (link) du har scrapliftet !!

Dorit sagde ...

Må man spørge om, hvem der er så heldig at være dommeren/dommerne ??
Er det "kun" dig, der bedømmer, eller har du et dommerteam bag dig ??
Måske det står et sted, har bare ikke lige set det.

Saster sagde ...

jeg skal vist også lige med på spørgelisten! skal det være en nulevende person? og som Peggy-Sue spørger må det være ens bedstemor/bedstefar der også kan været et idol og lige til sidst - jeg har heller ik 'lige mødt nogle kendte personer så skal det være et billede man selv har taget?

MULTISCRAP sagde ...

Allerførst svaret på Dorits spørgsmål:

Det bliver Jer der kommer til at stemme - derfor skulle jeg have jeres email adresser - det bliver nemlig kun fra de adresser der kan stemmes !!

Jeg har oprettet en Flickr konto og regner med at bruge den til at vise alle bidragene under grupper for de forskellige udfordringer.

Nærmere herom efter deadline.

Og til Linda:

Ang. hvem man kan scrappe om - det kan være en kendt eller ukendt person man beundrer - det kan også være familie. Jeg valgte at bruge mit billede jeg havde med Elsie Flannigan og mig fra CHA juli 2006 da jeg ikke tidligere havde fået det scrappet, og jeg syntes at hun er så dygtig.

Anonym sagde ...

Hej
jeg står som nr 76 som lillekenzo,men mit bruger navn er kornum , lillekenzo er min email

Unknown sagde ...

Uha jeg syntes den er svær, nu skal der virkelig tænkes

Anonym sagde ...

Kan det være 2 personer eller kun 1?

Er vi listet et sted hvor vi kan se hvad vi hedder + nr (som kornum skrev)..?

MULTISCRAP sagde ...

Lidt flere svar:

Det er ok at det er 1 eller 2 personer det handler om, hvis det har en fornuftig relevans.

Til Princess: Deltagerlisten med navne og numre er indlægget før dette - også postet 7 januar.

Og - lige lidt ekstra svar ang. dommer opgaven - min opgave er at se om alle har opfyldt de 3 betingelser - og derefter at lægge dem, der er gået igennem "den strenge dommers nåleøje", ud i et galleri, hvor I så ser dem igennem og sender en stemme på den i bedst kan lide.

Heidi Jensen sagde ...

RIgtig god ide og fint oplæg.
Men som alm. arbejdende er jeg ikke sikker på jeg kan nå det på en uge.
Prøver dog.

Anonym sagde ...

må jeg godt tage et billede af mit idol fra nettet og printe ud og bruge ? og hvad skal formatet være er det fuldstændig frit ??
er det mig som er nr. 20 ??

Anonym sagde ...

Marie, I really hope it's ok to print out a picture of an idol from the internet cause that's the only way I could get a picture of the person I admire! That's what I did anyway and I truely hope it's ok to do that.

Bitten sagde ...

Hej Iben

SKAL det være fra en blog eller må det godt være fra et website (som f.éks. "two peas in a bucket"? Jeg kender ikke så mange blogs endnu, men masser af websites.

Charlotte Ravn sagde ...

Hihi jeg har også lige et spørgsmål (du skulle jo nødig komme til, at kede dig Iben) Hvad mener du med folie?

Ulrica, here is a translator from swedish to danish and the other way around http://lexin.emu.dk/index.cgi?fra=dansk&til=svensk

Anonym sagde ...

Tack så mycket Charlotte! Precis vad jag behöver! :)

MULTISCRAP sagde ...

Godt at I kan holde mig i ørerne - for jeg har da virkelig ikke noget at lave !! ha-ha....

Bitten: et galleri på f.eks. two peas er også ok - bare du kan henvise til det/linke til det.

Charlotte: Allerførst, tak for hjælpen med "oversætter linket" - det er jo vigtigt at være Svenske Scrap søstre føler sig rigtig velkomne ;o)
Med folie mener jeg folie tryk som er utroligt populært på både papir, chipboard, rubons mm.

Sine sagde ...

Ævv.. Jeg havde slet ikke set denne udfordring.. Det skal nok blive sjovt at følge med, når nu man er for sløv til at få læst op på alle bloggene.. God udfordring!

Majer sagde ...

Åh ja, så har je da også lige et par spørgsmål :-)SKAL der være folie?? Eller det nok med glitter og bling-bling??

Og så vil jeg opfordre til at når der skal stemmes, så er der ikke navn ved de forskellige LO's, så man stemmer på LO'et og ikke den der har lavet det ;-)

MULTISCRAP sagde ...

Majer: Valget står frit imellem bling, glitter eller/og folie.

Ideén er ligesom bare at det skal funkle og skinne som stjernerne !

De forskellige LO's får ikke navn på - de bliver navngivet efter overskriften !!

Majer sagde ...

Den er i vinkel, Iben ;-)

Gitte Jensen sagde ...

Hej.
Første gang jeg nogensinde er inde i en blog, opgaven lyder spændende, og jeg går på med krum hals.
Gitte Jensen.

Marianne sagde ...

Forventer du noget journaling - og i så fald hvor meget om, hvorfor vi beundrer denne person?? Eller skal det bare en overskrift som din??

MULTISCRAP sagde ...

Der er ikke noget krav om journaling - det er op til Jer - det kommer vel også an på hvilket LO I lifter - det jeg scrapliftede havde ikke andet tekst end det jeg har brugt.... sådan ca. :-)

Bitten sagde ...

Hej Iben. Skal det være i et specielt mål, eller er der frit slag?

Anne Thormose sagde ...

Jeg stiller mig lige op i spørgsmålskøen. ;o)
Må layoutet gerne være digitalt?

Susanne Meltesen sagde ...

Hold da op - fed udfordring, Iben.
Der skal lige gang i det små grå - har da ikke et billede af mig selv og en kendt... ;o)

MULTISCRAP sagde ...

Bitten: Der er frit slag på format.

Anne: Det er ok med digital - bare de 3 kriterier er opfyldt.

Susanne: Så må du jo ud og jage en kendt !! ha-ha.
Nej pjat, som du kan se tidligere så behøver du jo ikke at være med på billedet...

Anonym sagde ...

hvor sender man sit bidrag hen til ? og er der noget jeg skal oplyse i mailen ? er lidt i tvivl om det er mig som er nr 20???

MULTISCRAP sagde ...

Hej Marie,

Du er nr. 20 :-)

Når du sender din opgave til multiscrap@hobby.dk skal du oplyse navn & nr i udfordringen samt linket til det LO du har scrapliftet.

Gitte Grønfeldt sagde ...

Jeg får besked om, at mailboxen er fyldt, når jeg forsøger at sende mit bidrag . . . . :-(

Iben, kan du ikke lige give lyd, når du har tømt postkassen, så der er plads til nye mails ??

Saster sagde ...

nåh jeg troede kun det var mig der ik' ku' sende - jeg får nemlig også min mail retur hele tiden

Gitte Grønfeldt sagde ...

Æhm, måske har jeg misforstået noget, for på bloggen har du skrevet "Emne: Mødet med en kendt person ELLER en person du beundrer (idol)" - og nu ser jeg lige, at du skriver i et af svarene her, at det SKAL være én man beundrer !?? Men kan vel sagtens have mødt en kendt person, men som man ikke nødvendigvis beundrer vildt, men hvor det har været en stor oplevelse alligevel ??

Susanne sagde ...

Hej Iben har prøvet at sende mit bidrag flere gange, jeg får den også retur Hva´så Iben gode ideer modtages
Kh susanne

Kirsten sagde ...

Hej Iben.

Jeg har forsøgt at maile mit bidrag til dig 3 gange, men mailen går ikke igennem. Jeg kunne forestille mig, at din mailbox er fyldt op, Hvad gør vi lige?

Anonym sagde ...

Hej Iben

Hvordan ved jeg om du har modtaget og godkendt ens bidrag.

Jeg kan se at du har givet nogen point.

Anonym sagde ...

Hej Iben
jeg har også prøvet
at maile mit lo ind hele eftermiddagen og har lige prøvet igen. men uden held.:)